dikt igen

Snälla förstå mig.

             Det var inte meningen att spilla ut min mjölk,

               men mina händer är så små.

               Snälla du, kan du sakta ner farten?,

               Mina ben är så korta.

             Om jag gör fel, slå inte bort min hand.

            För jag förstår inte vad det är jag gör fel

             kan du se på mig om jag pratar med dig,

           För då ser jag om du förstår mig eller inte.

            Min känslor är sårbara,

            så berätta  inte hur jag ska göra för att göra rätt.

            Låt mig begå mina egna misstag,

            och låt mej begå dem utan att jag behöver känna mig dum.

           Förvänta dig inte att jag bäddar min säng korrekt,

            förvänta dig inte heller att mina teckningar är perfekta.

          Älska mig bara för att jag försöker.

          Kom ihåg hela tiden att jag är ett barn, men inte likt andra.

         Ibland förstår jag inte vad du menar när du pratar med mig,

           Men snälla tro inte att jag ignorerar dig.

           Jag är bara ett litet barn ,

          . som älskar dig så mycket.
           Om du älskar mig, så älska mig för den jag är.


Jag hittade en dikt som är skriven som en autisktist barn tänker.
Men jag fick övrsätta den från engelska till svenska,
så jag vet att den inte e perfekt,


Kommentarer
Postat av: emma

vad fint:)

2008-04-17 @ 22:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0