världens finaste

 

Många kvinnor blir mödrar av misstag, några blir utvalda, några få
av socialt tryck och ett par av sed. Det här året blir c:a 100.000
kvinnor mammor till handikappade barn. Har du någonsin undrat över
hur mammor till handikappade barn är utvalda???

På något sätt föreställer jag mig att Gud med vånda, stor omsorg och
noggranna överväganden får till instrument för jordens
fortplantning. Medan Han observerar, instruerar Han sina änglar att
föra anteckningar i en stor liggare.
Gud ger ett namn till en av änglarna och säger leende:
"Ge henne ett handikappat barn"
Ängeln blir förbryllad:
"Varför just hon, Gud? Hon är så lycklig!"
Gud ler:
"Just därför, skulle jag kunna ge ett handikappat barn till en mamma
som inte vet hur man skrattar? Det vore grymt!"
Ängeln undrar:
"Men har hon tålamod?"
"Jag vill inte att hon ska ha för mycket tålamod eller att hon dras
in i ett hav av självömkan och förtvivlan. När väl chocken och
förbittringen minskar, klarar hon det. Jag kollade in henne idag.
Hon har den där känslan av integritet och oberoende som är en
enastående egenskap och så nödvändig för en mamma. Du förstår,
barnet som jag kommer att ge henne har sin egen värld. Hon måste ge
honom förutsättningar att leva i hennes värld och det kommer inte
att bli lätt"

"Men Herre, jag tror inte ens att hon är troende"
Gud ler:
"Det gör ingenting. Jag kan hantera det. Hon är perfekt. Hon har
tillräckligt med egoism"
Ängeln flämtar:
"Egoism?! Är det en fördel?"
Gud nickar:
"Om hon inte kan separera sig själv från barnet ibland kommer hon
inte att överleva. Ja, här har vi en kvinna som jag kommer att
välsigna med ett barn som är mindre perfekt. Hon förstår det inte
än, men hon kommer att bli avundsvärd. Hon kommer aldrig att
överväga saker i normala steg. När hennes barn säger "Mamma" första
gången kommer hon att presenteras ett mirakel och inse det! När hon
beskriver ett träd eller solnedgång för hennes blinda barn, kommer
hon att se det som få människor någonsin ser av mina gärningar. Jag
kommer att upplysa henne om de saker jag ser... okunnighet, elakhet,
förutfattade meningar...och låta henne sätta sig över det. Hon
kommer aldrig att vara ensam. Jag kommer att vara vid hennes sida
varje minut av hennes liv eftersom hon gör mitt jobb, lika säkert
som hon är vid min sida."
Ängeln frågar med pennan balanserande i luften:
"Hur blir det med skyddsängeln?"
Gud ler:
"En spegel är tillräckligt!"


Kommentarer
Postat av: fia

Autistiska barn är mitt liv!

2007-12-16 @ 21:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0